Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми "Множення і ділення десяткових дробів"
Мета: удосконалити вміння розв'язувати вправи та задачі на множення та ділення десяткових дробів, на всі дії з десятковими дробами.
Любі 5-класники!
Канікули в умовах карантину закінчилися.
Карантин продовжений до 24 квітня включно. І ніхто не знає напевно як буде надалі.
Віримо в кращий перебіг подій.
В те, що МИ УСІ, без виключень, вийдемо з цього довготривалого карантину здорові та розумні, психічно витривалі.
І все буде добре.
І все буде добре.
ІНАКШЕ БУТИ НЕ МОЖЕ!
Тому не гаймо часу, продовжуємо навчання дистанційно.
І, як головний герой мультфільму Вітя Пєрєстукін, будемо дистанційно виховувати кожен свій характер, розвивати свою волю, зневажати небезпеку та долати труднощі у навчанні! Згодні?
Ну, що ж, почнемо! Успіхів!
1. Узагальнимо та систематизуємо знання:
- Сформулюйте правило множення десяткових дробів. Наведіть приклади.
(Щоб перемножити два десяткових дроби, треба:
1) перемножити їх як натуральні числа, не звертаючи увагу на коми;
2) в отриманому добутку відокремити комою справа наліво стільки цифр, скільки їх стоїть після коми в обох множниках разом.
Наприклад:
35,7
х 0, 65
1785
+2142
23,205
Спочатку перемножили числа як натуральні, не звертаючи увагу на коми у множниках.
Потім звернули увагу, що у першому множнику після коми стоїть 1 цифра, а у другому - 2 цифри, тому у результаті треба відокремити комою справа наліво 3 цифри.)
- Як записують результат множення, якщо добуток містить менше цифр, ніж потрібно відокремити комою? Поясніть на прикладі.
(Розглянемо приклад:
0,2 * 0,3 = 0,06, тому що 2 * 3 = 6, але так як у добутку потрібно відокремити комою 2 цифри, то перед цифрою 6 треба дописати 0, поставити кому і попереду дописати 0 цілих.)
- Наведіть приклади множення двох десяткових дробів таких, що:
1) їх добуток менший, ніж кожний із множників;
2) їх добуток більший, ніж кожний із множників.
(Наприклад:
1) 0,08 * 0,12 = 0,0096; 2) 2,5 * 4 = 10. )
- Як помножити десятковий дріб:
1) на 10, 100, 1000 і т.д.;
2) на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д.?
Наведіть приклади.
(1. Щоб помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вправо на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 * 10 = 256,8;
25,68 * 100 = 2568;
25,68 * 1000 = 25680.
2. Щоб помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вліво на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 * 0,1 = 2,568;
25,68 * 0,01 = 0,2568;
25,68 * 0,001 = 0,02568.)
- Які властивості множення виконуються для десяткових дробів?
(При множенні десяткових дробів виконуються такі ж властивості, як і при множенні натуральних чисел:
- переставна,
- сполучна,
- розподільна.)
- Сформулюйте правило ділення десяткового дробу на натуральне число. наведіть приклади.
( Щоб поділити десятковий дріб на натуральне число, треба:
1) виконати ділення спочатку цілої частини десяткового дробу на натуральне число,
2) коли цілу частину розділили і є ще цифри у дробовій частині дробу, то в частку треба поставити кому,
3) продовжити ділення дробової частини на натуральне число до тих пір, поки в остачі не вийде 0 і більше цифр у дробовій частині дробу не буде.)
Наприклад:
43,5 /5
-40 8,7
35
- 35
0
- Сформулюйте правило ділення числа на десятковий дріб.
( Щоб поділити десятковий дріб на десятковий дріб, треба:
1) перенести в діленому і в дільнику коми вправо на стільки цифр, стільки їх міститься після коми в дільнику,
2) виконати ділення на натуральне число.)
- Як поділити число:
1) на 10, 100, 1000 і т.д.;
2) на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д.?
Наведіть приклади.
(1. Щоб поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вліво на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 : 10 = 2,568;
25,68 : 100 = 0,2568;
25,68 : 1000 = 0,02568.
2. Щоб поділити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вправо на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 : 0,1 = 256,8;
25,68 : 0,01 = 2568;
25,68 : 0,001 = 25680.)
Пригадали? МОЛОДЦІ!
2. Розглянемо завдання із нашого збірника с. 130, варіант 1, контрольна робота № 8 з теми "Множення і ділення десяткових дробів".
Задача 4. Відстань між двома селами дорівнює 156,3 км. З цих сіл одночасно в одному напрямі вирушили вантажівка і велосипедист, причому велосипедист їхав по переду. Через 3 год після початку руху вантажівка наздогнала велосипедиста. Якою була швидкість велосипедиста, якщо швидкість вантажівки дорівнювала 64,5 км/год?
Розв'язання:
Велосипедист та вантажівка виїхали з різних сіл в одному напрямі, причому велосипедист був попереду.
Через 3 год вантажівка наздогнала велосипедиста, тому вони були в дорозі 3 год кожен, але вантажівка проїхала більшу відстань, ніж велосипедист на 156,3 км.
Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.
А щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
1) Яку відстань подолала вантажівка за 3 год?
64,5 * 3 = 193,5 (км)
2) Яку відстань подолав велосипедист за 3 год?
193,5 - 156,3 = 37,2 (км)
3) Якою була швидкість велосипедиста?
37,2 : 3 = 12,4 (км/год)
Відповідь: 12,4 км/год.
Задача 5. Якщо в десятковому дробі перенести кому вправо через одну цифру, то він збільшиться на 65,88. Знайдіть цей дріб.
Розв'язання:
Якщо в десятковому дробі перенести кому вправо через 1 цифру, то його значення збільшиться у 10 разів, тобто цей дріб помножили на 10.
Нехай шуканий дріб становить 1 частину, тоді новий дріб буде становити 10 частин.
1) На скільки частин збільшився дріб?
10 - 1 = 9 (частин)
Так як число 65,88 відповідає 9 частинам, то, щоб знайти шуканий дріб, який становить 1 частину потрібно число поділити на кількість частин:
2) 65,88 : 9 = 7,32 - шуканий дріб.
Відповідь: 7,32.
3) Домашнє завдання:
- повторити всі правила;
- записати в зошит усі вправи та задачі, що розглядалися на занятті,
- виконати за збірником (автор Мерзляк)
с. 130, к.р. № 8, завдання 1,2,3.
Звіти надсилати на електронну скриньку вчителя irinazabiyaka68@ukr.net
не пізніше четверга.
У повідомленні прошу вказувати:
- своє прізвище, ім'я,
- дату, за яку ви надсилаєте звіт.
Слідкуйте, будь ласка, за повідомленнями в блозі вчителя математики, вкладка з лівого боку у веб-версії УЧНЯМ 5-Б класу.
Повідомлення будуть з'являтися згідно розкладу.
Далі буде...
І, як головний герой мультфільму Вітя Пєрєстукін, будемо дистанційно виховувати кожен свій характер, розвивати свою волю, зневажати небезпеку та долати труднощі у навчанні! Згодні?
Ну, що ж, почнемо! Успіхів!
1. Узагальнимо та систематизуємо знання:
- Сформулюйте правило множення десяткових дробів. Наведіть приклади.
(Щоб перемножити два десяткових дроби, треба:
1) перемножити їх як натуральні числа, не звертаючи увагу на коми;
2) в отриманому добутку відокремити комою справа наліво стільки цифр, скільки їх стоїть після коми в обох множниках разом.
Наприклад:
35,7
х 0, 65
1785
+2142
23,205
Спочатку перемножили числа як натуральні, не звертаючи увагу на коми у множниках.
Потім звернули увагу, що у першому множнику після коми стоїть 1 цифра, а у другому - 2 цифри, тому у результаті треба відокремити комою справа наліво 3 цифри.)
- Як записують результат множення, якщо добуток містить менше цифр, ніж потрібно відокремити комою? Поясніть на прикладі.
(Розглянемо приклад:
0,2 * 0,3 = 0,06, тому що 2 * 3 = 6, але так як у добутку потрібно відокремити комою 2 цифри, то перед цифрою 6 треба дописати 0, поставити кому і попереду дописати 0 цілих.)
- Наведіть приклади множення двох десяткових дробів таких, що:
1) їх добуток менший, ніж кожний із множників;
2) їх добуток більший, ніж кожний із множників.
(Наприклад:
1) 0,08 * 0,12 = 0,0096; 2) 2,5 * 4 = 10. )
- Як помножити десятковий дріб:
1) на 10, 100, 1000 і т.д.;
2) на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д.?
Наведіть приклади.
(1. Щоб помножити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вправо на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 * 10 = 256,8;
25,68 * 100 = 2568;
25,68 * 1000 = 25680.
2. Щоб помножити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вліво на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 * 0,1 = 2,568;
25,68 * 0,01 = 0,2568;
25,68 * 0,001 = 0,02568.)
- Які властивості множення виконуються для десяткових дробів?
(При множенні десяткових дробів виконуються такі ж властивості, як і при множенні натуральних чисел:
- переставна,
- сполучна,
- розподільна.)
- Сформулюйте правило ділення десяткового дробу на натуральне число. наведіть приклади.
( Щоб поділити десятковий дріб на натуральне число, треба:
1) виконати ділення спочатку цілої частини десяткового дробу на натуральне число,
2) коли цілу частину розділили і є ще цифри у дробовій частині дробу, то в частку треба поставити кому,
3) продовжити ділення дробової частини на натуральне число до тих пір, поки в остачі не вийде 0 і більше цифр у дробовій частині дробу не буде.)
Наприклад:
43,5 /5
-40 8,7
35
- 35
0
- Сформулюйте правило ділення числа на десятковий дріб.
( Щоб поділити десятковий дріб на десятковий дріб, треба:
1) перенести в діленому і в дільнику коми вправо на стільки цифр, стільки їх міститься після коми в дільнику,
2) виконати ділення на натуральне число.)
- Як поділити число:
1) на 10, 100, 1000 і т.д.;
2) на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д.?
Наведіть приклади.
(1. Щоб поділити десятковий дріб на 10, 100, 1000 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вліво на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 : 10 = 2,568;
25,68 : 100 = 0,2568;
25,68 : 1000 = 0,02568.
2. Щоб поділити десятковий дріб на 0,1; 0,01; 0,001 і т.д., треба в цьому дробі перенести кому вправо на 1, 2, 3 і т.д. цифри.
Наприклад: 25,68 : 0,1 = 256,8;
25,68 : 0,01 = 2568;
25,68 : 0,001 = 25680.)
Пригадали? МОЛОДЦІ!
2. Розглянемо завдання із нашого збірника с. 130, варіант 1, контрольна робота № 8 з теми "Множення і ділення десяткових дробів".
Задача 4. Відстань між двома селами дорівнює 156,3 км. З цих сіл одночасно в одному напрямі вирушили вантажівка і велосипедист, причому велосипедист їхав по переду. Через 3 год після початку руху вантажівка наздогнала велосипедиста. Якою була швидкість велосипедиста, якщо швидкість вантажівки дорівнювала 64,5 км/год?
Розв'язання:
Велосипедист та вантажівка виїхали з різних сіл в одному напрямі, причому велосипедист був попереду.
Через 3 год вантажівка наздогнала велосипедиста, тому вони були в дорозі 3 год кожен, але вантажівка проїхала більшу відстань, ніж велосипедист на 156,3 км.
Щоб знайти відстань, треба швидкість помножити на час.
А щоб знайти швидкість, треба відстань поділити на час.
1) Яку відстань подолала вантажівка за 3 год?
64,5 * 3 = 193,5 (км)
2) Яку відстань подолав велосипедист за 3 год?
193,5 - 156,3 = 37,2 (км)
3) Якою була швидкість велосипедиста?
37,2 : 3 = 12,4 (км/год)
Відповідь: 12,4 км/год.
Задача 5. Якщо в десятковому дробі перенести кому вправо через одну цифру, то він збільшиться на 65,88. Знайдіть цей дріб.
Розв'язання:
Якщо в десятковому дробі перенести кому вправо через 1 цифру, то його значення збільшиться у 10 разів, тобто цей дріб помножили на 10.
Нехай шуканий дріб становить 1 частину, тоді новий дріб буде становити 10 частин.
1) На скільки частин збільшився дріб?
10 - 1 = 9 (частин)
Так як число 65,88 відповідає 9 частинам, то, щоб знайти шуканий дріб, який становить 1 частину потрібно число поділити на кількість частин:
2) 65,88 : 9 = 7,32 - шуканий дріб.
Відповідь: 7,32.
3) Домашнє завдання:
- повторити всі правила;
- записати в зошит усі вправи та задачі, що розглядалися на занятті,
- виконати за збірником (автор Мерзляк)
с. 130, к.р. № 8, завдання 1,2,3.
Звіти надсилати на електронну скриньку вчителя irinazabiyaka68@ukr.net
не пізніше четверга.
У повідомленні прошу вказувати:
- своє прізвище, ім'я,
- дату, за яку ви надсилаєте звіт.
Слідкуйте, будь ласка, за повідомленнями в блозі вчителя математики, вкладка з лівого боку у веб-версії УЧНЯМ 5-Б класу.
Повідомлення будуть з'являтися згідно розкладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар