Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми "Рівняння".
Контрольний тест до к.р. № 9 з теми "Рівняння".
Контрольний тест до к.р. № 9 з теми "Рівняння".
Мета: удосконалити вміння розв"язувати рівняння та задачі за допомогою рівнянь.
Любі 6-класники!
В сучасному світі важливо вміти постійно вчитися та вдосконалюватися...
Карантин - це шанс навчитися здобувати знання самостійно і під супроводом вчителя, батьків!
Цілих чотири тижні ви навчалися дистанційно і опановували тему "Рівняння":
- опрацьовували теорію за підручником,
- вчили правила,
- переглядали відео-уроки,
- розглядали приклади розв'язування різних задач,
- виконували тести,
- самостійно і з допомогою розв'язували задачі, складаючи і розв"язуючи рівняння.
Ви - великі трудяги та молодці!
Прийшов час оцінити рівень знань, умінь та навичок учнів в умовах дистанційного навчання.
1. Але перед тим як звітувати пропоную повторити вивчене.
Дайте відповіді на запитання:
1) Що називають рівнянням?
2) Що називають коренем рівняння?
3) Що означає розв"язати рівняння?
4) До обох частин даного рівняння додали одне й те саме число. Чи будуть корені здобутого рівняння відрізнятися від коренів даного рівняння?
5) За яким правилом переносять доданки з однієї частини рівняння в другу?
6) Чи правильно, що якщо обидві частини даного рівняння поділити на одне й те саме число а (відмінне від нуля), то корені одержаного рівняння будуть в а разів менші, ніж коренів даного рівняння? У разі заперечної відповіді сформулюйте правильне твердження.
7) Наведіть приклад задачі, яку можна розв"язати за допомогою рівняння:
х + 3х + (3х - 5) = 44.
Опрацюємо один із варіантів контрольної роботи із нашого збірника:
Пропоную розв"язати самостійно на чернетку завдання №№1, 2, 3(1), а потім звірити свої записи із правильним записом цих завдань ТУТ. Запишіть у зошит.
Розв"яжемо рівняння № 3 (2):
Розглянемо додаткове завдання високого рівня.
Розв"яжіть рівняння:
Зауваження до розв"язання: щоб позбутися знаменника дробу домножимо ліву і праву частину рівняння на множник 1,5 (кожен доданок).
7,5 + |0,1а - 0,5| = 16,5
|0,1а - 0,5| = 16,5 - 7,5
|0,1а - 0,5| = 9
Рівняння буде мати два корені, так як 9 - додатне число.
0,1а - 0,5 = 9 або 0,1а - 0,5 = -9
0,1а = 9 + 0,5 0,1а = -9 + 0,5
0,1а = 9,5 0,1а = -8,5
а = 9,5 : 0,1 а = -8,5 : 0,1
а = 95 а = -85
Відповідь: -85; 95.
Домашнє завдання:
- На подвійному аркуші із зошита в клітинку підписати своє прізвище та ім"я (потім цей листок вклеїмо в зошит для к.р.),
- записати число,
- контрольна робота № 9 з теми "Рівняння",
- виконати розв"язання усіх завдань тесту (текст тесту ТУТ)
- і тільки потім заповнити ТЕСТ (всього 1 раз).
Розв"язання завдання з повним поясненням № 7, 8, 9 сфотографувати та надіслати на електронну скриньку вчителя, тести я побачу.
Увага! Тестування завершиться 23 квітня о 20 год.
Передайте однокласникам, щоб не гаяли часу, і щоб усі виконали контрольний тест вчасно!
Бажаю успіхів! Ти все зможеш!
Дайте відповіді на запитання:
1) Що називають рівнянням?
2) Що називають коренем рівняння?
3) Що означає розв"язати рівняння?
4) До обох частин даного рівняння додали одне й те саме число. Чи будуть корені здобутого рівняння відрізнятися від коренів даного рівняння?
5) За яким правилом переносять доданки з однієї частини рівняння в другу?
6) Чи правильно, що якщо обидві частини даного рівняння поділити на одне й те саме число а (відмінне від нуля), то корені одержаного рівняння будуть в а разів менші, ніж коренів даного рівняння? У разі заперечної відповіді сформулюйте правильне твердження.
7) Наведіть приклад задачі, яку можна розв"язати за допомогою рівняння:
х + 3х + (3х - 5) = 44.
Опрацюємо один із варіантів контрольної роботи із нашого збірника:
Розв"яжемо рівняння № 3 (2):
Зауваження до розв"язання: Це рівняння - рівність двох відношень, тобто - пропорція.
За основною властивістю пропорції - добуток крайніх членів пропорції = добутку середніх. Тому,
2(х + 2) = 9(х - 3)
2х + 4 = 9х - 27
2х - 9х = - 27 - 4
-7х = - 31
х = - 31 : (-7)
Задача № 4.
Було,
качок
|
Зміни
|
Залишилося,
качок
|
||
І
озеро
|
х
|
-
29
|
х
- 29
|
в
7 разів менше, ніж на ІІ
|
ІІ
озеро
|
х
|
-
11
|
х -
11
|
7(х - 29) = х - 11
7х - 203 = х - 11
7х - х = 203 - 11
6х = 192
х = 192 : 6
х = 32
Отже, на кожному озері спочатку було по 32 качки.
Відповідь: 32 качки.
Розв"яжемо рівняння № 5
(14у + 21)(1,8 - 0,3у) = 0.
Зауваження до розв"язання: добуток = 0, якщо хоча б один із множників = 0, тобто і перший множник може = 0, і другий. Тому, розв"язання запишемо так:
14у + 21 = 0 або 1,8 - 0,3у = 0
14у = - 21 -0,3у = -1,8
у = - 21 : 14 у = -1,8 : (-0,3)
у = -1,5 у = 6
Відповідь: -1,5; 6.Розглянемо додаткове завдання високого рівня.
Розв"яжіть рівняння:
Зауваження до розв"язання: щоб позбутися знаменника дробу домножимо ліву і праву частину рівняння на множник 1,5 (кожен доданок).
7,5 + |0,1а - 0,5| = 16,5
|0,1а - 0,5| = 16,5 - 7,5
|0,1а - 0,5| = 9
Рівняння буде мати два корені, так як 9 - додатне число.
0,1а - 0,5 = 9 або 0,1а - 0,5 = -9
0,1а = 9 + 0,5 0,1а = -9 + 0,5
0,1а = 9,5 0,1а = -8,5
а = 9,5 : 0,1 а = -8,5 : 0,1
а = 95 а = -85
Відповідь: -85; 95.
Домашнє завдання:
- На подвійному аркуші із зошита в клітинку підписати своє прізвище та ім"я (потім цей листок вклеїмо в зошит для к.р.),
- записати число,
- контрольна робота № 9 з теми "Рівняння",
- виконати розв"язання усіх завдань тесту (текст тесту ТУТ)
- і тільки потім заповнити ТЕСТ (всього 1 раз).
Розв"язання завдання з повним поясненням № 7, 8, 9 сфотографувати та надіслати на електронну скриньку вчителя, тести я побачу.
Увага! Тестування завершиться 23 квітня о 20 год.
Передайте однокласникам, щоб не гаяли часу, і щоб усі виконали контрольний тест вчасно!
Бажаю успіхів! Ти все зможеш!
Немає коментарів:
Дописати коментар