Мета: навчитися розв"язувати задачі на знаходження числа за його відсотками.
Нас знову чекає навчання - праця важка, але цікава, бо на кожному уроці ми здобуваємо нові знання, які обов"язково знадоблять у житті. Мова йде про проценти, тобто відсотки.
Сьогодні ми дізнаємося, як розв"язувати задачі на знаходження числа за його відсотками достатнього та високого рівнів навчальних досягнень.
Любі 5-класники!
Вітаю найактивніших учнів дистанційного навчання! Ну, і не дуже активних також!Нас знову чекає навчання - праця важка, але цікава, бо на кожному уроці ми здобуваємо нові знання, які обов"язково знадоблять у житті. Мова йде про проценти, тобто відсотки.
Сьогодні ми дізнаємося, як розв"язувати задачі на знаходження числа за його відсотками достатнього та високого рівнів навчальних досягнень.
1. Пригадаємо, якщо у задачі потрібно знайти число за його відсотками, то маємо діяти за таким алгоритмом:
1) знаходимо значення 1%: дане число, що відповідає даним відсоткам ділимо на кількість відсотків;
2) щоб знайти значення всієї величини нам потрібно значення 1% помножити на 100.
У домашній задачі № 1110 відстань, яку пройшов турист за І тиждень 32 км становить 40% всього маршруху, тому 32 км - це і є 40%, а довжина маршруту - це всі 100%.
Отже, потрібно виконати такі дії:
1) 32 : 40 = 0,8 (км) - становить 1 %,
2) 0,8 * 100 = 80 (км) - довжина маршруту.
Відповідь: 80 км.
У домашній задачі № 1110 відстань, яку пройшов турист за І тиждень 32 км становить 40% всього маршруху, тому 32 км - це і є 40%, а довжина маршруту - це всі 100%.
Отже, потрібно виконати такі дії:
1) 32 : 40 = 0,8 (км) - становить 1 %,
2) 0,8 * 100 = 80 (км) - довжина маршруту.
Відповідь: 80 км.
2. Перегляньте відео, розберіться з розв"язанням представлених задач.
Якщо потрібно запишіть для себе.
Якщо потрібно запишіть для себе.
3. Розв"яжемо задачу, яку запропонували для самостійного розв"язання, разом.
У гаю росли дуби, клени і берези. Дуби становили 15% усіх дерев, клени - 23%, а беріз було 248. Скільки всьго дерев росло в гаю?
Розв"язання: Запишемо короткий запис до задачі.
Дуби - 15% усіх дерев, |
Клени - 23%, | всього ? дерев
Берези - 248 шт. |
Так як всі дерева становлять 100%, то ми можемо знайти скільки відсотків становлять берези.
Знайдена кількість відсотків - це і є 248 берез.
Тому можна записати такі дії:
1) 100% - (15% + 23%) = 62% - становлять берези,
2) 248 : 62 = 4 (шт.) - становить 1%,
3) 4 * 100 = 400 (шт.) - всього дерев в гаю.
Відповідь: 400 дерев.
4. Розглянемо розв"язування деяких задач із нашого пучника (відкрийте підручник і познайомтеся з текстом задач, що розглядаються, с. 246).
№ 1119.
Так як свіжі яблука - це 100%, і вони при сушінні втрачають 84% своєї маси, то ми можемо знайти скільки % становлять сушені яблука. Знайдена кількість % - це і є 24 кг сушених яблук. Тоді ми зможемо знайти кількість свіжих яблук.
1) 100% - 84% = 16% - становлять сушені яблука,
2) 24 : 16 = 1,5 (кг) - це 1%,
3) 1,5 * 100 = 150 (кг) - треба взяти свіжих яблук.
Відповідь: 150 кг.
Домашнє завдання: виконати № 1122.
Звіти надсилати на електронну скриньку вчителя.
Успіхів! І пам"ятай, ти особливий - все можливо!
Немає коментарів:
Дописати коментар