Тема: Розв'язування задач на побудову.
Мета: засвоїти загальний план розв'язання задач на побудову, навчитися виконувати дії за цим планом і вміти для побудови застосовувати циркуль і лінійку. Надбані вміння мають привести до розв'язання задачі на побудову шуканої фігури за заданими елементами.
Мета: засвоїти загальний план розв'язання задач на побудову, навчитися виконувати дії за цим планом і вміти для побудови застосовувати циркуль і лінійку. Надбані вміння мають привести до розв'язання задачі на побудову шуканої фігури за заданими елементами.
Розумники-семикласники!
Ви гарно попрацювали! Багато хто з вас надіслав свої звіти про навчання.
Але є ще такі учні, що не зрозуміли алгоритму застосування для геометричних побудов тільки лінійки без поділок і циркуля.
При розв'язуванні практичних життєвих завдань люди інколи використовують примітивні приладдя: лінійки, рейки без поділок та землемірні циркулі.
1. Розглянемо завдання: Побудувати трикутник використовуючи тільки циркуль та лінійку (без поділок), якщо відомо:
1. Розглянемо завдання: Побудувати трикутник використовуючи тільки циркуль та лінійку (без поділок), якщо відомо:
- довжина двох сторін трикутника,
- градусна міра кута між ними.
Чи є дана задача
основною задачею на побудову? (Ні)
Чи існує готовий «рецепт» розв'язання задачі ? (Мабуть ні, але його можна створити, знаючи основні побудови)
Повторимо вивчене на попередньому уроці:
1. Поясніть, як побудувати трикутник із даними сторонами.
2. Поясніть, як побудувати кут, що дорівнює даному.
3. Поясніть, як побудувати бісектрису даного кута.
4. Поясніть, як провести через дану
точку пряму, перпендикулярну до даної прямої.
5. Поясніть, як побудувати серединний перпендикуляр до даної прямої.
5. Поясніть, як побудувати серединний перпендикуляр до даної прямої.
6. Поясніть, як побудувати середину
відрізка.
Ну, як? Виникли труднощі?
2. Пропоную переглянути відео ще раз (щоб освіжити в пам'яті основні етапи побудови у основних задачах).
3. Запишіть загальну схему розв'язання задач на побудову:
2. Пропоную переглянути відео ще раз (щоб освіжити в пам'яті основні етапи побудови у основних задачах).
3. Запишіть загальну схему розв'язання задач на побудову:
Етап
|
Зміст дій
|
1.
Аналіз
|
Виконання
рисунка (ескіз шуканої фігури) і встановлення зв'язку між її елементами й
даними задачі. На підставі цього слід визначити план побудови шуканої фігури
|
2.
Побудова
|
Здійснення
плану, який вироблено на етапі аналізу
|
3.
Доведення
|
Обґрунтування
того, що побудована фігура має задану форму, а розміри і розміщення її
елементів задовольняють умові задачі
|
4.
Дослідження
|
Визначення
кількості розв'язків і умов існування (неіснування) шуканої фігури
|
4. Перегляньте відео. Запишіть розв'язування задач, що висвітлені у відео, у зошит.
Чи отримали ви відповідь на поставлене завдання на початку уроку?
5. Домашнє завдання:
- за 23 березня опрацювати параграф 21 с. 160, виконати № 619;
- за 27 березня виконати № 622.
Виконання домашнього завдання можна розтягнути в часі.
Чекаю на ваші звіти не пізніше суботи 10 ранку 28 березня.
В перервах між навчанням пропоную переглянути мультфільм мого дитинства.
До зустрічі!
Бажаю вам міцного здоров'я та успіхів у здобуванні освіти!
Немає коментарів:
Дописати коментар