середа, 15 квітня 2020 р.

7 клас алгебра, заняття 6

Тема: Система двох лінійних рівнянь з двома змінними. Графічний спосіб розв"язування систем.


Мета: 
- сформувати поняття системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, розв"язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, 
- сформувати вміння розв"зувати системи рівнянь графічним способом.


Шановні 7-класники!

Наше дистанційне навчання продовжується! 

Так, погоджуюся, що навчання - це праця, часом не легка та виснажлива розумово. 

Але яке велике задоволення приносить перемога над труднощами і гордість за себе, коли вивчив, розібрався, зрозумів, можу пояснити товаришу чи батькам вивчене!

На минулому уроці ми будували графіки лінійних рівнянь з двома змінними.

Також дізналися, що графіком лінійного рівняння з двома змінними є пряма, для побудови якої достатньо двох точок, що є розв"язками нашого лінійного рівняння з двома змінними.

Сьогодні ми познайомимося з поняттям системи двох лінійних рівнянь з двома змінними.

1. Перегляньте відео.



2. Після перегляду відео-уроку, можна зробити такі ВИСНОВКИ (запишіть їх у зошит):

- Якщо ставиться завдання знайти всі спільні розв"язки двох (або більше) рівнянь з двома змінними, то кажуть, що треба розв"язати систему рівнянь.

- Розв"язком системи рівнянь називають спільний розв"язок усіх його рівнянь.

- Розв"язати систему рівнянь означає знайти усі її розв"язки або показати, що їх немає.


- Розв"язувати системи рівнянь можна графічним способом
Для цього будуть графіки кожного рівняння і шукають їх точки перетину, які і будуть розв"язками системи.

- Загальний вигляд системи двох рівнянь з двома змінними такий: 
- Система двох лінійних рівнянь з двома змінними може мати:

1) один розв"язок, якщо графіки рівнянь - прямі перетинаються в одній точці, або відношення коефіцієнтів таке:
2) безліч розв"язків, якщо графіки рівнянь - прямі співпадають, або відношення коефіцієнтів таке:
3) жодного розв"язку, якщо графіки рівнянь - прямі паралельні, або відношення коефіцієнтів таке:
3. Розглянемо кілька вправ з підручника разом.

№ 1021.
Чи є пара чисел (2; -1) розв"язком системи:
а) фігурна    х + у = 1,
     дужка      х - 2у = 6 ?
Розв"язання:
Пара чисел (2; -1) означає, що х = 2, у = -1.
Перевіримо чи перетворюють значення змінних обидва рівняння в правильні рівності чи ні:
1) 2 + (-1) = 1, 1 = 1 - рівність правильна,
2) 2 - 2*(-1) = 2 + 2 = 4 , 4 не дорівнює 6 - рівність не правильна.
Отже, пара чисел (2; -1) - не є розв"язком системи.

№ 1025.
Розв"яжіть графічно систему лінійних рівнянь:
а) фігурна   х + у = 6,
    дужка      х - у = 2.
Розв"язання:
Побудуємо графіки лінійних рівнянь, склавши таблиці значень:
1) х + у = 6 
х
0
6
у
6
0
2) х у = 2 
х
0
2
у
-2
0
Самостійно побудуйте в одній системі координат графіки обох лінійних рівнянь і знайдіть точку перетину прямих, запишіть відповідь у вигляді пари чисел, на першому місці поставте значення абсциси точки перетину, тобто значення х, а на другому - значення ординати точки перетину, тобто значення у.
Відповідь: (4; 2).

Домашнє завдання: виконати № 1026.

Звіти надсилати на електронну скриньку вчителя.

І пам"ятай - ти все зможеш!

Далі буде...

Немає коментарів:

Дописати коментар